Regulamin uzupełniający
0

1 post in this topic

JRKdIeq.png

 

1. Zasady malowania samochodów

 - projekt malowania dowolny z zachowaniem ogólno przyjętych zasad (zakaz używania wulgaryzmów oraz treści uważanych za obraźliwe)


 

2. Samochody

 

 

3. Terminarz

 

Ilość okrążeń zostanie podana na tydzień przed wyścigiem.

 

4. Forma wyścigów

  • 20:00 CET - kwalifikacje klasy AM/AM+ - 10 min
  • 20:15 CET - wyścig klasy AM - 40min (podany w okrążeniach), jeden obowiązkowy pitstop - start z pozycji uzyskanych w kwalifikacjach 
  • 21:00 CET - kwalifikacje klasy PRO - 10 min
  • 21:15 CET - wyścig klasy PRO - 40min (podany w okrążeniach), jeden obowiązkowy pitstop - start z pozycji uzyskanych w kwalifikacjach 

W wyścigach klasy AM/AM+ mogą wystąpić kierowcy z licencją PRO pod warunkiem, że będą wolne miejsca. To samo tyczy się wyścigu klasy PRO. Kierowcy startujący w wyścigu nie swojej klasy jadą gościnnie i nie zdobywają punktów za ten wyścig.

 

5. Procedura startowa

Wyścig startuje z miejsca bez okrążenia formującego na określoną przez hosta sekundę na zegarze wyścigowym (górny zegar), zazwyczaj będzie to 30 sekunda wyścigu. Ma to zapewnić lepszą jakość organizacji transmisji na żywo z wy wyścigu. Kierowcy czekają na swoich miejscach startowych, aż host wyznaczy czas startu wyścigu. Oczekując na start nie można ruszać się ze swoich miejsc. Dla przykładu, po załadowaniu się wyścigu, gdy wszyscy kierowcy będą ustawieni na swoich miejscach host sprawdzi czy kierowcy nie mają problemów technicznych, w przypadku ich braku wyznaczy czas startu wybierając minutę i sekundę z zegara wyścigowego. Przypadki falstartu będą surowo karane.

Należy pamiętać, że przy starcie mamy zimne opony, przez które odczujemy problemy z przyczepnością przez co trzeba zachować szczególną ostrożność. Wszystkie incydenty spowodowane przez niezachowanie szczególnej ostrożności podczas startu i na pierwszych zakrętach będą surowo karane.


6. Samochód bezpieczeństwa

Klasa AM/AM+:

Jeśli wystąpi kolizja z udziałem więcej niż dwóch samochodów na pierwszych dwóch okrążeniach, która skutkuje uszkodzenia co najmniej jednego samochodu, lub w przypadku wystąpienia szczególnego niebezpieczeństwa na torze, sędziowie mogą zadecydować o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Sędzią jest host wyścigu. Po sygnalizacji wyjazdu samochodu bezpieczeństwa kierowcom kategoryczne zabronionie jest wyprzedzanie. Kierowcy mają za zadanie ustawić się za samochodem bezpieczeństwa na pozycjach z chwili sygnalizacji wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Samochód bezpieczeństwa ustawi się na torze przed liderem wyścigu, aby tego dokonać musi wyprzedzić część kierowców. Kierowcy muszą trzymać się lewej strony toru i umożliwić samochodowi bezpieczeństwa bezpieczne wyprzedzanie prawą stroną toru. Do momentu dojechania samochodu bezpieczeństwa do lidera, kierowcy nie mogą przekraczać 60 km/h. Po dojechaniu do lidera samochód bezpieczeństwa nadaje tempo i nie może przekraczać 80 km/h. Kierowcy którzy zostali uszkodzeni w kolizji oraz reszta stawki mogą odbyć pitstop i zjechać do niego w najbliższym możliwym momencie, ale nie wyprzedzając innych kierowców. Po pitstopie kierowcy ustawiają się na końcu stawki. Gdy stawka będzie już prawidłowo ustawiona za samochodem bezpieczeństwa, zdublowani kierowcy będą mogli wyprzedzić samochód bezpieczeństwa i nadrobić stracone okrążenie (oddublować się). Aby tego dokonać muszą wcześniej zgłosić taki zamiar i otrzymać na to zgodę. Kierowcy którzy chcą się oddublować mogą nadrobić tylko jedno okrążenie i wracają na koniec stawki. Sędziowie mogą zadecydować o nadzwyczajnym wyjeździe samochodu bezpieczeństwa w każdym momencie wyścigu, w przypadku gdy bezpieczeństwo kierowców na torze będzie zagrożone. Samochód bezpieczeństwa musi być na torze przez minimum dwa okrążenia.

Restart wyścigu odbywa się na linii start/meta po zjeździe samochodu bezpieczeństwa. Wszyscy kierowcy muszę trzymacie się blisko siebie ale z zachowaniem szczególnej ostrożności, a przyspieszyć mogą tylko po przekroczeniu linii start/meta.

Po każdym wyścigu z wykorzystaniem samochodu bezpieczeństwa sędziowie sprawdzą powtórkę aby ocenić zachowanie kierowców. Wszyscy kierowcy, którzy zaczną przyśpieszać wcześniej niż po przekroczeniu linii start/meta zostaną ukarani.


Klasa PRO:

Tylko wirtualny samochód bezpieczeństwa. Zasady podobne jak w lobby 1, z tą różnicą, że wirtualnym samochodem bezpieczeństwa staje się pierwszy kierowca w stawce.

 

7.  System punktacji

Punktacja dla dwóch lobby:

image.png

  • Kierowcy którzy nie ukończą wyścigu przez rozłączenie, ale przejadą 80% całego wyścigu, otrzymają punkty jak za pozycje którą mieli w trakcie rozłączenia.
  • Kierowcy którzy nie ukończą wyścigu (nie przejadą 80% całego wyścigu) albo nie wystartują przez problemy techniczne, otrzymają punkty jak za ostatnie miejsce w wyścigu.
  • W przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów o pozycji decyduje ilość wygranych wyścigów. Jeśli ilość wygranych wyścigów również jest taka sama to brane są pod uwagę najwyższe pozycje w wyścigach.

 

8. Klasyfikacja drużynowa

  • Maksymalnie dwóch kierowców w drużynie.

 

9. Przewinienia

  • Wszystkie incydenty będzie można zgłaszać po wyścigu w specjalnie przygotowanym do tego dziale.

 

10. Asysty

Forza race regulation: włączone (tylko limity toru)
Linia hamowania: dowolnie
Hamowanie: ABS on/off
Sterowanie: dowolne
Kontrola trakcji: dowolnie
Kontrola stabilności: dowolnie
Skrzynia biegów: bez sprzęgła
Uszkodzenia, paliwo & opony: symulacja
Asysta przyczepności: wyłączona
Kamera: dowolna
Asysta kolizji: wyłączona

 

11. Rejestracja

  • Wszyscy zwodnicy przed startem muszą być oficjalnie zapisani do ligi, podając gamertag, numer startowy oraz kraj
  • W drużynie może być maksymalnie dwóch kierowców, którzy używają jednakowego malowania samochodów

 

12. Kary

  • Falstart: -15pkt
  • Incydent podczas wirtualnego samochodu bezpieczeństwa: dodatkowo -10pkt plus punkty za sam incydent
  • Spowodowanie incydentu: od ostrzeżenia, poprzez ujemne punkty, aż do dyskwalifikacji
  • Start w innym samochodzie niż zadeklarowany: dyskwalifikacja z wyścigu.
  • W przypadku paru kierowców ukaranych startem z końca stawki o ich kolejności na końcu decydują pozycje z kwalifikacji

 

 

Organizatorzy mają prawo do zmiany regulaminu w dowolnej chwili. Wszystkie zmiany będą wyszczególnione na początku regulaminu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.