Danteze

Administrator
  • Content count

    4,549
  • Joined

  • Last visited

  • Country

    Poland

Community Reputation

16 Zadowalająca

About Danteze

  • Rank
    Boss
  • Birthday 01/07/1986

Contact

Additional information

  • Name
    Marcin
  • Gender
    Mężczyzna / Male
  • Driver license
    Profesjonalna

Recent Profile Visitors

7,058 profile views
  1. Kwalifikacje będą organizowane w sesjach stałych: piątek, sobota, niedziela i poniedziałek o 21:00. Dokładne godziny sesji poza poniedziałkową zostaną podane najpóźniej w czwartki. Dodatkowo jeśli komuś te godziny nie będą pasowały to może uzgodnić inny termin, byle pasował on sędziom. W praktyce umawiać się będzie można poza terminami stałymi od poniedziałku po wyścigu do poniedziałku w dzień kolejnego wyścigu najpóźniej na 20:45. Termin indywidualny musi być zaakceptowany przez sędziego dlatego najlepiej go zgłosić jak najwcześniej w poście w tym temacie. Nie trzeba zgłaszać swojej obecności na sesjach stałych, wystarczy, że się na nich pojawicie. Terminy stałe kwalifikacji: Sesja 1: Piątek 18.10 - 21:00, host: utrudnione z powodu braku składu sędziowskiego, będzie wyznaczane zastępstwo Sesja 2: Sobota 19.10 - 21:00, host: utrudnione z powodu braku składu sędziowskiego, będzie wyznaczane zastępstwo Sesja 3: Niedziela 20.10 - 21:00, host: @osa5469 Sesja 4: Poniedziałek 21.10 - 21:00, host: @Danteze <--- forma rygorystyczna Czym jest forma rygorystyczna: ograniczone restarty (jeśli kogoś rozłączy przed tym jak pierwszy kierowca ukończy pierwsze okrążenie to dopuszczamy restart), start sesji punkt 21:00, nie czekamy na spóźnialskich, natomiast jeśli kogoś rozłączy podczas przeładowywania lobby to czekamy jednorazowo max 2 minuty na ponowne jego połączenie. Terminy niestandardowe: Sesja NS1: obecnie brak zgłoszeń WNIOSKI O TERMINY NIESTANDARDOWE MOŻNA SKŁADAĆ W TYM TEMACIE!
  2. Danteze

    Alpy

    Tutaj możecie zgłaszać incydenty / Here you can report incidents Forma zgłoszeń / Form of applications Poszkodowany / Victim: Sprawca / Perp: Wyścig krótki czy endurance / Short or endurance race: Okrążenie / Lap: Opis incydentu / Incident description:
  3. 8. Runda PMC - W1: Suzuka - East, W2: Suzuka - Alternatywny tor zachodni
  4. 7. Runda PMC - W1: Watkins Glen - alternatywny tor krótki, W2: Watkins Glen - pełny
  5. 6 Runda PMC - W1: Mugello - Club, W2: Mugello - pełny
  6. 5. Runda PMC - W1: Hockenheim - krótki, W2: Hockenheim - National
  7. 4. Runda PMC - W1: Silverstone - National, W2: Silverstone GP
  8. 3. Runda PMC - W1: Alpy - club, W2: Alpy - Festival odwrócony
  9. Danteze

    Wheelspin bug?

    Olać i się cieszyć
  10. Danteze

    Recenzja - GRID

    Pięć lat po premierze GRID: Autosport, światło dzienne ujrzała kontynuacja serii studia Codemasters, nazwana po prostu GRID. Poprzednie tytuły z serii były ciepło przyjęte na rynku, ale też nie pozbawione mankamentów. GRID: Autosport był grą dobrą, ale do ideału dużo jednak brakowało. Codemasters miało sporą listę rzeczy do poprawy, ale czy coś z tym zrobili? Ktoś może pomyśleć, że mieli przecież pięć lat na stworzenie świetnego tytułu. Czy ten czas został dobrze wykorzystany? Po premierze, możemy już na te pytania odpowiedzieć, ale po kolei. Dla większości z nas, czyli wirtualnych kierowców, za którymi już nie jedna gra wyścigowa, model jazdy będzie kluczowy. Niestety już na wstępie zaznaczę, że bardziej będą zadowoleni kierowcy z mniejszym doświadczeniem w motorsporcie. Fizyka i model jazdy jest uproszczony, zapewne dlatego, aby był przystępny dla wszystkich graczy. Trochę się jednak zapędziłem, mam na myśli wszystkich graczy, za wyjątkiem motorsportowych wyjadaczy, bo ci będą po prostu zawiedzeni. Ale chwilę, ktoś może powiedzieć, że ta gra właśnie miała taka być, aby wypełnić lukę między arcade a simcade i będzie miał tutaj rację. Dlatego jeśli jesteś kierowcą o mniejszym doświadczeniu, ale seria NFS stylem jazdy kompletnie do Ciebie nie przemawia to powinieneś być zadowolony. Samochody w grze można podzielić na kilka klas, które różnią się w znaczący sposób prowadzeniem. Te mocniejsze łatwiej wpadają w poślizg, ale po chwili treningu da się je opanować z wyłączonymi wszystkimi asystami. Również do hamowania trzeba się przyzwyczaić, ale nawet przy wyłączonym systemie ABS nie sprawia ono problemów. Asysty takie jak ABS, TC i SC możemy ustawić pod siebie w pięciostopniowej skali, daje to spore pole do manewrów i dopasowania do własnego stylu. Oczywiście zachęcam do ustawienia wszystkiego na 0, w szczególności tym graczom o troszkę większym doświadczeniu. To co serię GRID wyróżniało na tle innych gier wyścigowych to model zniszczeń. Jest on bardzo efektowny, ale z realizmem, nawet na włączonych pełnych uszkodzeniach ma niewiele wspólnego. Wielokrotne obijanie się od band wpłynie jedynie na wizualny wygląd samochodu, oczywiście stracimy przez to trochę czasu, ale aby uszkodzić mechanicznie pojazd trzeba bardziej się postarać. Grę testowałem głównie na padzie, co nie znaczy, że na kierownicy jeździ się źle, ale pad jakoś bardziej mi pasował do gry, której bliżej do zręcznościówki. Przyczepić się mogę do działania wibracji, która delikatnie utrudniała czucie samochodu. Mimo wszystko da się do tego szybko przyzwyczaić. Jakie formy rozgrywki oferuje GRID? Mamy tutaj czasówki, karierę oraz tryb multiplayer. Nieśmiertelna trójca, ale czy to nie za mało? Oczywiście! Niestety wszystko dodatkowo szybko się nudzi, nawet tryb kariery, który pozbawiony jest głębszego wątku fabularnego. Codemasters postawiło na suche ściganie się, bez większej otoczki, bez emocji, szkoda. Kariera podzielona jest na kilka serii, co prawda każda z nich oferuje różnorodność, niestety wszystkie po jakimś czasie zaczynają nudzić. Również ilość tras jest rozczarowująca. Trzynaście różnych lokacji daje nam co prawda w sumie 81 wariantów, ale jest to za mało, aby gra zatrzymała nas na dłużej. Do plusów natomiast można zaliczyć to, że każdy z wariantów możemy przejechać w deszczu oraz w nocy. Trasy są głównie uliczne, co wpasowuje się w kanon serii GRID, dzięki czemu wyścigi są bardzo kontaktowe. Ilość dostępnych samochodów, które można podzielić na pięć różnych klas jest zadowalająca. Pamiętajmy, że sporo nowych pojazdów otrzymamy też wraz z DLC. GRID oferuje nam między innymi takie klasyki jak Mini, Alfa Romeo 155, Volvo 850 Estate, oraz dużo mocniejsze BMW M1 i Acura DPi. Wielbiciele tuningu raczej nie mają czego szukać w nowej odsłonie serii. Samochód można dostosować pod tor zmieniając raptem parę wartości. Podczas kariery będziemy mogli zmierzyć się z Fernando Alonso w paru patronowanych przez niego wyzwaniach. Jest to niewątpliwie plusik, ale warto zaznaczyć, że Fernando coraz bardziej udziela się w grach motorsportowych, więc nie powinno to już dziwić. Sztuczna inteligencja to całkiem nowy projekt studia Codemasters o groźnej nazwie Nemezis, który miał nam oferować różnorodne style jazdy wirtualnych przeciwników. Styli jest naprawdę dużo i każdy wirtualny kierowca może poszczycić się unikalną kompozycją zalet i wad, które wpływają na jego zachowanie na torze. Niestety owej różnorodności ciężko doświadczyć na torze. Nie zauważyłem, aby jakiś kierowca zachowywał się szczególnie agresywnie, albo któraś z zalet dawała mu przewagę. Często wszystko dzieje się zbyt szybko aby uchwycić niuanse. Graficznie nowy GRID wypada słabo, obecna generacja konsol przyzwyczaiła nas jednak do dużo lepszych graficznie pozycji. W zasadnie nie wiem, co odnośnie grafiki jeszcze tutaj dodać. Kompletnie nie zrobiła na mnie wrażenia, na dodatek widać wszechobecną optymalizację. Szczegółowość pojazdów jest na średnim poziomie, tras podobnie. W grze natkniemy się niestety na sporą ilość literówek. Oczekiwałem tutaj dużo więcej, tym bardziej, że do testów użyłem Xboxa One X i jednego z najbardziej gamingowych TV od Samsunga z HDR. Usprawiedliwieniem może być duży dynamizm wyścigów, co zazwyczaj nie idzie w parze z piękną grafiką. Czy oprawa audio wypada podobnie jak ta wizualna? Tutaj zaskoczę, bo do kwestii dźwiękowej studio podeszło z większą uwagą. Nie ma może wielkiego szału, ale jest całkiem znośnie. Dubbing natomiast mówiąc lekko nie porywa. Oczywiście lektorzy cieszą ale ilość ich kwestii już nie. Po godzinie gry mamy wrażenie, że słyszeliśmy już wszystko. Czas na podsumowanie. Mimo wielu minusów i paru plusów gra jest w porządku. Tylko i aż w porządku. Niczym nowym nie zachwyca, otrzymaliśmy produkt, który mógł wyjść równie dobrze pięć lat wcześniej. Mniej wymagający gracze będą się przy niej dobrze bawić, do czasu aż gra zacznie nudzić monotonią. Mnie jako gracza, który na co dzień obcuje z takimi tytułami jak Forza Motorsport 7, znudziła już po godzinie jazdy. Nawet na najwyższym poziomie trudności i wyłączonych asystach gra nie jest bardzo wymagająca. Wiele osób zapewne zarzuci mi, że oczekuje zbyt wiele od gry, która ledwo wychodzi poza ramy arcadowe. Zapewne mają rację, ale pragnę ponownie zaznaczyć, że gra jest przeznaczona w głównej mierze do mniej doświadczonych graczy, którzy chcą spróbować czegoś innego niż NFS. Mam wrażenie, że Codemasters nie umie w pełnie wykorzystać potencjału drzemiącego w serii GRID. Bardzo dziękujemy Koch Media Poland za udostępnienie gry do testów. Ocena: 6/10 Autor: Marcin Piekarz (FTP Danteze)
  11. Kwalifikacje będą organizowane w sesjach stałych: piątek, sobota, niedziela i poniedziałek o 21:00. Dokładne godziny sesji poza poniedziałkową zostaną podane najpóźniej w czwartki. Dodatkowo jeśli komuś te godziny nie będą pasowały to może uzgodnić inny termin, byle pasował on sędziom. W praktyce umawiać się będzie można poza terminami stałymi od poniedziałku po wyścigu do poniedziałku w dzień kolejnego wyścigu najpóźniej na 20:45. Termin indywidualny musi być zaakceptowany przez sędziego dlatego najlepiej go zgłosić jak najwcześniej w poście w tym temacie. Nie trzeba zgłaszać swojej obecności na sesjach stałych, wystarczy, że się na nich pojawicie. Terminy stałe kwalifikacji: Sesja 1: Piątek 11.10 - 21:00, host: @Danteze Sesja 2: Sobota 12.10 - 21:00, host: @osa5469 Sesja 3: Niedziela 13.10 - 21:00, host: z powodu meczu trzeba umawiać się indywidualnie Sesja 4: Poniedziałek 14.10 - 21:00, host: @Danteze <--- forma rygorystyczna Czym jest forma rygorystyczna: ograniczone restarty (jeśli kogoś rozłączy przed tym jak pierwszy kierowca ukończy pierwsze okrążenie to dopuszczamy restart), start sesji punkt 21:00, nie czekamy na spóźnialskich, natomiast jeśli kogoś rozłączy podczas przeładowywania lobby to czekamy jednorazowo max 2 minuty na ponowne jego połączenie. Terminy niestandardowe: Sesja NS1: obecnie brak zgłoszeń WNIOSKI O TERMINY NIESTANDARDOWE MOŻNA SKŁADAĆ W TYM TEMACIE!
  12. Danteze

    Road Atlanta

    Tutaj możecie zgłaszać incydenty / Here you can report incidents Forma zgłoszeń / Form of applications Poszkodowany / Victim: Sprawca / Perp: Wyścig krótki czy endurance / Short or endurance race: Okrążenie / Lap: Opis incydentu / Incident description:
  13. Kwalifikacje będą organizowane w sesjach stałych: piątek, sobota, niedziela i poniedziałek o 21:00. Dokładne godziny sesji poza poniedziałkową zostaną podane najpóźniej w czwartki. Dodatkowo jeśli komuś te godziny nie będą pasowały to może uzgodnić inny termin, byle pasował on sędziom. W praktyce umawiać się będzie można poza terminami stałymi od poniedziałku po wyścigu do poniedziałku w dzień kolejnego wyścigu najpóźniej na 20:45. Termin indywidualny musi być zaakceptowany przez sędziego dlatego najlepiej go zgłosić jak najwcześniej w poście w tym temacie. Nie trzeba zgłaszać swojej obecności na sesjach stałych, wystarczy, że się na nich pojawicie. Terminy stałe kwalifikacji: Sesja 1: Piątek 27.09 - 21:00, host: @osa5469 aka FTP Hornet Sesja 2: Sobota 28.09 - 21:00, host: @Danteze Sesja 3: Niedziela 29.09 - 21:00, host: @osa5469 aka FTP Hornet Sesja 4: Poniedziałek 30.09 - 21:00, host: @Danteze <--- forma rygorystyczna Czym jest forma rygorystyczna: ograniczone restarty (jeśli kogoś rozłączy przed tym jak pierwszy kierowca ukończy pierwsze okrążenie to dopuszczamy restart), start sesji punkt 21:00, nie czekamy na spóźnialskich, natomiast jeśli kogoś rozłączy podczas przeładowywania lobby to czekamy jednorazowo max 2 minuty na ponowne jego połączenie. Terminy niestandardowe: Sesja NS1: obecnie brak zgłoszeń WNIOSKI O TERMINY NIESTANDARDOWE MOŻNA SKŁADAĆ W TYM TEMACIE!
  14. Danteze

    Monza

    Tutaj możecie zgłaszać incydenty / Here you can report incidents Forma zgłoszeń / Form of applications Poszkodowany / Victim: Sprawca / Perp: Wyścig krótki czy endurance / Short or endurance race: Okrążenie / Lap: Opis incydentu / Incident description:
  15. Kwalifikacje będą organizowane w sesjach stałych: piątek, sobota, niedziela i poniedziałek o 21:00. Dokładne godziny sesji poza poniedziałkową zostaną podane najpóźniej w czwartki. Dodatkowo jeśli komuś te godziny nie będą pasowały to może uzgodnić inny termin, byle pasował on sędziom. W praktyce umawiać się będzie można poza terminami stałymi od poniedziałku po wyścigu do poniedziałku w dzień kolejnego wyścigu najpóźniej na 20:45. Termin indywidualny musi być zaakceptowany przez sędziego dlatego najlepiej go zgłosić jak najwcześniej w poście w tym temacie. Nie trzeba zgłaszać swojej obecności na sesjach stałych, wystarczy, że się na nich pojawicie. Terminy stałe kwalifikacji: Sesja 1: Piątek 20.09 - 21:00, host: @KubaXman aka FTP Kuba Sesja 2: Sobota 21.09 - 21:00, host: @Danteze Sesja 3: Niedziela 22.09 - 21:00, host: @Danteze Sesja 4: Poniedziałek 23.09 - 21:00, host: @osa5469 aka FTP Hornet <--- forma rygorystyczna Czym jest forma rygorystyczna: ograniczone restarty (jeśli kogoś rozłączy przed tym jak pierwszy kierowca ukończy pierwsze okrążenie to dopuszczamy restart), start sesji punkt 21:00, nie czekamy na spóźnialskich, natomiast jeśli kogoś rozłączy podczas przeładowywania lobby to czekamy jednorazowo max 2 minuty na ponowne jego połączenie. Terminy niestandardowe: Sesja NS1: obecnie brak zgłoszeń WNIOSKI O TERMINY NIESTANDARDOWE MOŻNA SKŁADAĆ W TYM TEMACIE!