Jakub Nowak

Użytkownicy
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Kraj

    Polska

Reputacja

2 Neutralna

O Jakub Nowak

  • Tytuł
    Użytkownik

Informacje dodatkowe

  • Płeć
    Mężczyzna / Male

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Pozwolę sobie na rozpoczęcie tematu i jednocześnie apel o jakieś szanowanie się w wyścigach, tym bardziej w tej serii, gdzieś przez charakterystykę torów jest bardzo ciasno w zakrętach i kontaktów nie brakuje. Z jednej strony właśnie z tego powodu podoba mi się ta seria, bo walka toczy się na całej długości toru, ale z drugiej jeździmy tylko dla funu, a mam wrażenie, że niektórzy wrzucają klapy na oczy i wio - byle jak najwyżej się przebić po punkty. Nie chcę tu nikogo atakować ani wymuszać jakichś kar, chcę tylko pokazać parę przykładów, żebyście sami na spokojnie stwierdzili czy to jest jazda fair. Wszystkie klipy pochodzą z drugiego wyścigu, w pierwszym byłem z przodu i nie miałem okazji zobaczyć walki w środku stawki, ale w drugim było wrażeń aż nadto. 1. Okrążenie nr 2: ogromny młyn w zakręcie nr 2, zwalniam, że w miarę bezpiecznie ominąć auta które wypadły z toru jazdy i dostaję dwa hity od Damoto, który wjeżdża we mnie jak czołg, przez co wypadam na trawę, wypycham jeszcze dalej Imperatora i tracę czas i kilka pozycji (https://clips.twitch.tv/ViscousDiligentBeanMVGame) 2. Okrążenie nr 6: przed dohamowaniem do pierwszego zakrętu zwalniam, widząc walkę przed sobą, przez co Kuba obierając szerszy tor jazdy ma większą prędkość wyjazdową i wyprzedza mnie, ale wyprzedzanie ma miejsce poza torem, pozycję musiałem odzyskać sam bombą w kolejnym zakręcie. Dalej jeszcze w tym samym klipie zajmuję wewnętrzny tor jazdy do lewego łuku, mając swój przedni zderzak na wysokości tylnego zderzaka Imperatora, a ten zajeżdza mi drogę, przez co obijam jadącego za mną Kubę, na szczęscie bez większych konsekwencji (https://clips.twitch.tv/ProductiveFinePastaTBCheesePull) 3. Okrążenie nr 24: Waqa wypada dwoma kołami na piach, co znacznie go spowalnia, widząc, co się święci od razu odbijam do prawej krawędzi toru, ale Waqa zajeżdza mi drogę i już nie miałem gdzie uciekać. Tu akurat nie ucierpiałem ja, ale sam Waqa, bo odbiło go na trawę i poleciał prosto przez nawrót (https://clips.twitch.tv/SpunkyColorfulElephantDoritosChip) 4. Okrążenie nr 19: mając większą przedkość dojazdową do zakrętu nr 2, robię skuteczną divebombę, ale Tiger nie odpuszcza i konsekwetnie skubie mnie w lewy tył, przez co nie mogę w ogóle wykonać skrętu. Bez większych konsekwencji poza straconym czasem (https://clips.twitch.tv/HeadstrongTsundereWormKappaPride) Jak już wspomniałem, to nie są oficjalne zgłoszenia, do nikogo nie żywię urazy, część pewnie można by uznać za incydenty wyścigowe, ale podkreślam raz jeszcze - to ma być apel o większy szacunek na torze. Podobnych sytuacji na pewno było sporo więcej, wrzucam tylko to, co mnie spotkało, a dało się tego uniknąć. Wiele osób było napalonych na tę serię, ale jak widać, głównie przez podobne harce frekwencja spadła już o połowę w stosunku do pierwszego wyścigu (gdzie przecież chętnych było ponad 24 osób). To tyle ode mnie, pozdro i do następnego.
  2. Jakub Nowak

    Grupa D

    frkyPL 2 - 0 SHIFTERx86 https://imgur.com/a/z1ldA
  3. Jakub Nowak

    Rejestracja Indywidualna

    frkyPL / #1 / Honda Civic / Pad
  4. Jakub Nowak

    Grupa D

    frkyPL 2 - 1 Walicki34 galeria z wynikami: https://imgur.com/a/Eg0fa
  5. Jakub Nowak

    Grupa D

    frkyPL 2 - 1 risto giesche galeria z wynikami: https://imgur.com/a/FnV8r
  6. Jakub Nowak

    Zapisy / Registration

    frkyPL / Ford Escort RS & M-B 190E Evo II / # 01
  7. Jakub Nowak

    Dyskusja na temat wyścigu / VIR / Silver

    Dokładnie, czas - czyli 10 minut - startuje od ruszenia pierwszego auta, ja startowałem z ostatniej pozycji na qualu, co z tym dwusekundowym opóźnieniem każdego startującego oznaczało, że startowałem ~40 sekund po starcie pierwszej osoby, przez co pierwszych kilka osób miało szansę zrobić jeszcze jedno okrążenie. Wyścig zaczął się dla mnie dość przyjemnie - 2 miejsce w kwalifikacjach względnie mnie zadowalało. Przez początkowe kółka próbowałem się dobrać do Piasta cały czas wywierając presję, ale na tym torze praktycznie nie da rady wyprzedzać, nie przy tak małych różnicach czasowych. Przez walkę traciliśmy czas, przez co dopadł nas Iwan i po którymś moim spóźnionym hamowaniu na South Bendzie mnie wyprzedził. Wydawało mi się, że dalej jadąc za prowadzącą dwójką będę tylko dalej tracił czas, bo czułem, że jestem w stanie kręcić o ok. 0.2-0.3 sekundy szybsze okrążenia, dlatego po 7 lapach (na tyle się słownie umawialiśmy, zamiast tych 10) zjechałem do boksów. Jak się okazało, to był początek końca tego wyścigu dla mnie, gdyż po wyjechaniu z pitów moje auto stało się niewidzialne dla wszystkich innych w wyścigu - o czym oczywiście nie wiedziałem. Korzystając z rozwoju sytuacji na torze po kilku okrążeniach przebiłem się na pierwszą pozycję, jednak przy którejś próbie dublowania nie dość że byłem przez 1/3 toru blokowany, to jeszcze na koniec zostałem "poczęstowany" manewrem PIT (oczywiście wszystko nieświadomie), co skończyło się spinem i stratą 2 pozycji. Dodam tylko, że gdy jestem niewidzialny dla innych, każde auto zamienia się w ścianę na kołach i każdy kontakt oddziałuje tylko na mnie. Sytuacja z nieświadomym blokowaniem i spychaniem powtórzyła się jeszcze dwukrotnie, przez co ostatecznie dojechałem na 4. pozycji, co może nie jest samo w sobie słabym wynikiem, ale niesmak po tym wyścigu jest przeogromny. Celowo już tutaj nie wspominam kto mnie staranował, bo i tak to nie ma znaczenia, nie nałoży się przecież żadnych kar, gdyż jedynym winowajcą tych wypadków jest Turn 10. Później prawdopodobnie postaram się rozpętać jakąś burzę na oficjalnym forum FM, lekko podkoloruję sytuację, że to turniej, gdzie mamy poważnych sponsorów i ten błąd może kosztować mnie ostatecznie końcową lokatę, która może zaważyć na otrzymaniu jakichś nagród (choć jak wiadomo - jeździmy dla funu, a przydział nagród nie zależy od zwycięstw). Może choć w ten sposób przyciśnie się tych gamoni, żeby w końcu skończyli te betatesty, bo ilość błędów nadal obecnych w tej Forzie jest zatrważający, a jesteśmy już 2 miesiące po przemierze. Trochę żalu tu wylałem, ale dawno nie czułem takiego wkurzenia po wyścigu.
  8. Jakub Nowak

    Individual registration / Zapisy indywidualne

    frkyPL / #01 / Aston Martin
  9. Jakub Nowak

    Zapisy

    Dopisz mnie proszę do teamu Danteze, GT: frkyPL #01.
  10. Jakub Nowak

    Dyskusja na temat wyścigu / Catalunya / SILVER

    Wyścig względnie czysty i generalnie jechało się bardzo przyjemnie. Mnie także nie wczytało do kwalifikacji, więc startowałem z końca stawki, ale przynajmniej było trochę zabawy z przebijaniem się do przodu. Póki co, replaye nie działają, cały wyścig z mojej perspektywy można zobaczyć tutaj: https://www.twitch.tv/videos/202701126?t=01h09m50s - może ktoś coś wypatrzy jeśli chodzi o incydenty, bo trochę kontaktu było na początku, później z racji wyłapania pobocza peleton mi odjechał.
  11. Jakub Nowak

    Transfery grupowe / Division transfers

    Zgodzę się, że bardziej restrykcyjne podejście byłoby bardziej miarodajne. Sam jeżdżę bez żadnych asyst, jedyne ułatwienia jakich używam to normalne sterowanie i linia hamowania, więc nie jest dla mnie problemem to, czy będę w środku stawki, czy nawet będę zamykał, a fakt, że będę musiał jechać na ustawieniach, na których praktycznie nigdy nie jeżdżę. Dlatego mój, skądinąd, niezły czas kwalifikacyjny niekoniecznie predysponuje mnie do jazdy na warunkach przyjętych dla grupy Gold.
  12. Jakub Nowak

    Transfery grupowe / Division transfers

    MateBLN, widzisz, problem jest taki, że w qualu były dozowolone dowolne ustawienia wszelkich asyst i każdy mógł być szybki w podpasowanych pod siebie ustawieniach. Sam piszesz, że wstawiłeś "pośredni" czas 2:00, a stać cię na lepszy, czyli niejako oszukałeś system, bo w rzeczywistości twoje tempo jest lepsze niż wskazywałby na to qual time. Więc powiedz mi teraz co za różnica, czy qual time dałeś 1:56 czy 2:00, skoro realnie w wyścigach i tak będziesz szybszy od innych o x sekund? Czy jeśli jako mój czas kwalifikacyjny podałbym 2:10, a w wyścigu byłym szybszy od każdego o 3 sekundy na okrążeniu to już by było sprawiedliwie? Wygrywanie nie ma dla mnie znaczenia, jeżdżę dla zabawy i z tego powodu chciałem transfer niżej, bo nie chcę się zmuszać do gry na ustawieniach, którego tego funu mi nie dają. Ostatecznie niech decydują admini mistrzostw, dostosuję się do każdej decyzji.
  13. Jakub Nowak

    Transfery grupowe / Division transfers

    Ja (frkyPL) o przeniesienie do Silvera bym poprosił jeśli da radę, pomimo przyzwoitego czasu kwalifikacyjnego jednak niezbyt komfortowo się czuję z rwd na sim steering.