• 0

    Wirtualny Volkswagen Castrol Cup - Relacja z rundy drugiej - Mugello

       (0 opinii)

    Danteze

    W drugiej rundzie Wirtualny Volkswagen Castrol Cup zawitał do Włoch, na tor Mugello Autodromo Internazionale, miejsce bardzo bliskie Robertowi Kubicy, który właśnie tu w 2001 i 2002 roku stawiał swe pierwsze kroki w wyścigach bolidów jednomiejscowych. Mugello to druga z pięciu rund na Starym Kontynencie. W drugiej połowie sezonu puchar przeniesie się do Stanów Zjednoczonych, a następnie do Azji gdzie zakończą się tegoroczne rozgrywki.


     

    Pierwszy wyścig na włoskim obiekcie rozpoczął się od kolizji w zakręcie numer jeden. Tomasz Katto po silnym uderzeniu w tył jego GTI w wyniku uszkodzeń stracił szansę na walkę z resztą stawki. Tomasz dojechał do mety na ostatniej pozycji ze znaczną stratą.

     

    1mugello.jpg
     

     

    Jedną z idei przyświecających wirtualnym rozgrywkom jest walka w duchu fair play, promowana jest kultura na torze oraz kultura poza torem. Uczestnicy liczyć mogą na rzetelną ocenę mistrza World Cyber Games w Forzy Motorsport.
    W powyższej sytuacji dyskwalifikacja dla gracza DamianJDM była koniecznością. Surowe kary mają na celu uświadomienie uczestnikom, że rywalizacja w duchu fair to wyścigowe abecadło.
    Stąd inicjatywa w postaci Nagrody Fair Play. Przyznanie nagrody polegać będzie na wybraniu osoby, która wyróżni się na przestrzeni sezonu czystą jazdą i brakiem przewinień. Zwycięzca plebiscytu otrzyma nagrodę rzeczową o wartości 200 zł. Sponsorami nagrody jest Serwis Forza Motorsport Polska oraz Paweł VWCC.

     

     

    Powróćmy jednak do wydarzeń z toru Mugello.
     

    2mugello.jpg
     

     

    Adrian Bukowski (obecny Mistrz Polski w Forzy Motorsport 4) po starcie z Pole Position narzucił wspaniałe tempo, za którym dzielnie choć bezskutecznie nadążyć próbował Maciej Górny. Szybkość Adriana była tego południa poza zasięgiem rywali, niekwestionowane zwycięstwo przypieczętował najszybszym okrążeniem weekendu z czasem 2:01,476, o 0.447 sekundy szybszym niż w kwalifikacjach! Drugi na mecie Maciej Górny bardzo trafnie spuentował ten wyczyn wypowiadając żartobliwie pod nosem określenie „wariat :D”.
     

    3mugello.jpg
     

     

    Na słowa uznania zasługuje także czysta walka pod koniec wyścigu między Maxem, a Grzegorzem Dzierlą (dwukrotnym Wicemistrzem Polski).
     

    5mugello.jpg
     

     

    Również w wyścigu grupy drugiej nie zabrakło emocji, od startu prowadził Marcin Piekarz, lecz na trzecim okrążeniu w ostatnim sektorze toru na hamowaniu do lewego łuku doszło do poważnej kolizji, gracz o gamertagu Krampzor z impetem uderzył w Marcina, a ten w wyniku uszkodzeń stracił wspaniałe tempo i z pierwszego miejsca spadł na ósmą pozycję. Niestety, także i w tej sytuacji konieczna była dyskwalifikacja. Zwycięzcą drugiego wyścigu został Bleid.
     

    6mugello.jpg
     

     

    Wieczorny wyścig odbył się na krótkiej klubowej konfiguracji toru Mugello. Pozycje zostały odwrócone względem miejsc zajętych w pierwszym wyścigu.

     

    9mugello.jpg
     

     

    Adrian Bukowski z końca stawki ruszył w pogoń za rywalami, jednak konfiguracja toru niesprzyjająca wyprzedzaniu oraz relatywnie krótki dystans wyścigu sprawiły, że wyścig zakończył na szóstej pozycji, dwie pozycje przed Maciejem Górnym. Dzięki temu Adrian awansował na pozycję drugą w klasyfikacji generalnej i traci już tylko dwa punkty do lidera.

     

    7mugello.jpg
     

     

    W wyścigu grupy drugiej niekwestionowanym zwycięzcą został KubaXman, na otarcie łez po problemach technicznych w wyścigu pierwszym.

     

    10mugello.jpg

     
       



    Wyścigi na pięknym torze Mugello w pobliżu Florencji dobiegły końca. Wirtualny Volkswagen Castrol Cup z południa Europy przenosi się teraz do Niemiec, na znany fanom wyścigów obiekt Hockenheimring. Wyścigi w Hockenheim już dwunastego maja. Obecnie na www.liveleague.pl trwają zapisy do kwalifikacji. Serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w wirtualnej zabawie!
     

    54984750049945666432972.jpg


     

    Na koniec zapraszam do lektury wywiadów z Marcinem Piekarzem oraz faworytem rozgrywek, Adrianem Bukowskim. Z kolei już niebawem wywiady z użytkownikami Forza Motorsport Forum oraz Adamem Rzepeckim, który opowie nam z perspektywy kierowcy o tym jak wirtualne ściganie w Forzy Motorsport ma się do zmagań w prawdziwym pucharze Volkswagen Castrol Cup.


    Dziękuję wszystkim za udział w kwalifikacjach oraz w wyścigach rundy drugiej. Do zobaczenia na torze!
     


    Paweł Pilarczyk
    HEXA PLUS Sport

    motorsportagent.jpg

     
       


     

    Paweł: Danteze, stoisz za chyba największą społecznością Forzy Motorsport w Polsce, wielu użytkowników portalu oraz forum FM Polska uczestniczy w pucharze co bardzo mnie cieszy, miło widzieć tu tylu świetnych zawodników. Jak społeczność (której jesteś twórcą) odbiera Wirtualny Volkswagen Castrol Cup? A co Ty sądzisz o tej inicjatywie?


    Marcin: W Polsce ostatnio brakowało podobnych zawodów, dlatego puchar VW był strzałem w dziesiątkę. Dzięki niemu na scenie Forzy w naszym kraju pojawiły się nowe osoby, może nie tyle co nowe co odkrywamy graczy, którzy wcześniej nie uczestniczyli w większych pucharach. VW Castrol Cup wzbudza wśród nas wiele emocji, jest walka, wzajemne wspieranie się i chwile dramaturgii tak potrzebne w sporcie, nawet tym wirtualnym.
    Scena Forzy w Polsce odżyła co jest dużym plusem a długość pucharu da nam jeszcze dużo emocji w nadchodzących miesiącach. Podczas gdy z Forza Motorsport Polska organizowaliśmy ligę PTCC (Polish Touring Car Championship) brakowało nam dojścia do nowych graczy, VW Castrol Cup łamie tą barierę i mam nadzieje, że osoby biorące w nim udział zostaną z nami na dłużej na kolejne sezony PTCC, które po pucharze VW będziemy organizować. 


    Paweł: Powiedz proszę kilka słów na temat Forza Motorsport Polska. Co można u Was znaleźć i dlaczego warto Was odwiedzać?


     

    Marcin: Forza Motorsport Polska to serwis stworzony dla sympatyków serii Forza oraz osób, które darzą motoryzację szczególną sympatią. Każdy znajdzie u nas coś dla siebie, posiadamy w naszych szeregach najlepszych graczy, którzy pomogą rozwiązać problemy lub doradzą w różnych kwestiach związanych z grą. Ale Forza Motorsport Polska to nie tylko gra, staramy się tworzyć otwartą społeczność, sporo osób zna się na żywo, a jeszcze więcej prowadzi częste wspólne rozmowy w grupie na Xbox LIVE.
    Jako największy serwis poświęcony serii Forza staramy się organizować różnego rodzaju konkursy i turnieje w których można wygrać nagrody. Liga PTCC obecnie zawieszona na czas trwania pucharu VW wyrobiła sobie już dobrą markę na scenie Forzy w Polsce.



    Paweł: W kwalifikacjach do rundy drugiej zająłeś wysokie miejsce, zabrakło niewiele by awansować do grupy pierwszej. Jak oceniasz swoje siły, czy w kolejnych rundach zamierzasz walczyć o starty w grupie pierwszej?


    Marcin: Kwalifikacje do wyścigu na torze Mugello traktuje jako udane, zabrakło naprawdę niewiele do awansu do grupy pierwszej, ale mimo to jestem zadowolony. Przypominam, że w pierwszej rundzie miałem mniej szczęścia i nie udało mi się zakwalifikować do wyścigu. Biorąc pod uwagę moje obecne umiejętności, druga grupa jest odpowiednim miejscem, ale to nie znaczy, że nie planuję w przyszłych rundach powalczyć o grupę pierwszą.



    Paweł: Powodzenia w dalszej części sezonu! Dzięki za rozmowę.


    Marcin: Dziękuję.


     

    -------------------------------------------------



    Paweł: Adrian, jesteś aktualnym mistrzem polski w Forzy Motorsport 4. Wielu uważa Cię za faworyta rozgrywek, jak oceniasz swoje szanse na zwycięstwo w pucharze?


    Adrian: Witam! Dziękuje za te słowa, choć rola faworyta nie zawsze jest łatwa, jest większa presja przed każdym wyścigiem.


     

    Paweł: Powiedz proszę kilka słów na temat rywali, czy Twoim zdaniem uczestnicy pucharu prezentują wysoki poziom?



    Adrian: Poziom jest dość wysoki. Walka jest zacięta, widać to po mocno zbliżonych czasach już w kwalifikacjach. Jest sporo szybkich osób, więc łatwo nie będzie.

     


    Paweł: Co sądzisz o systemie odwracania pozycji na starcie dowyścigu numer dwa? Czy z Twojej perspektywy taki zabieg uatrakcyjnia rywalizację?


    Adrian: Odwrócona kolejność w drugim wyścigu sprawia, że walka o zwycięstwo będzie toczyć się zapewne do ostatniego wyścigu. Odwrócona kolejność oczywiście bardzo uatrakcyjnia rywalizację, trzeba uważać żeby nie doszło do kolizji, a wyprzedzanie jest trudne, dzięki temu w klasyfikacji generalnej tak jak już wspomniałem będzie zapewne ścisk do samego końca.



    Paweł: Adrian, zdradź nam ile czasu poświęcasz na trening przed kwalifikacjami?


     

    Adrian: Na trening jakoś szczególnie dużo czasu nie poświęcam, tory znam doskonale więc nie mam większego problemu ze złapaniem dobrego tempa, myślę że każdy poświęca go wystarczająco tyle żeby być dobrze przygotowanym (hehe). Zawsze cokolwiek bym robił staram się walczyć o zwycięstwo i tak samo jest tutaj.


     

    Paweł: Brawo, i tak trzymaj! Łyczę samych sukcesów na torze!


    Adrian: Dzięki!

     

     

     

    Autor: Paweł Pilarczyk

    0


    Opinie użytkowników

    Brak opinii do wyświetlenia.