• 0

    Koniec przedsezonowych testów

       (0 reviews)

    Ziptii

    W sobotę o godzinie 17:00 zakończył się ostatni, 16 dzień przedsezonowych testów w Formule 1. Cała Barcelona z tego względu płakała , dlatego też ostatni dzień testów był bardzo mokry. Czwartek i piątek były za to bardzo słoneczne i produktywne, można było być świadkiem kilku bardzo szybkich kółek i chyba małych niespodzianek.

    Zacznę od tego, że HRT, tak jak przed rokiem swój nowy bolid przetestuje dopiero podczas pierwszego treningu GP Australii. W piątek został zaprezentowany bolid F111, który miał również tego samego dnia wyjechać na tor, tak jednak się nie stało. Powodem był brak niektórych części zawieszenia, które ponoć utknęły na lotnisku. Jedyne co mnie bardzo zdziwiło przy prezentacji F111, to złożone i skomplikowane przednie skrzydło. Oczywiście porównując je do poprzedniego sezonu, które miało 2 lotki na krzyż. Nic zapewne to nie da, przynajmniej mi się osobiście nie chce w to wierzyć, chociaż oczywiście życzę im jak najlepiej, bo nowe zespoły mają zawsze najtrudniej.

    Dla porównania umieszczam zdjęcia pokazujące F110 i F111:

    Rfzmy.jpgtI9U9.jpg

    10 marca:

    Pos  Driver              Team/Car              Time       Gap        Laps
    1.  Sergio Perez        Sauber-Ferrari        1m21.761s             95
    2.  Felipe Massa        Ferrari               1m22.092s  + 0.331s   132
    3.  Mark Webber         Red Bull-Renault      1m22.466s  + 0.705s   97
    4.  Rubens Barrichello  Williams-Cosworth     1m22.637s  + 0.876s   105
    5.  Michael Schumacher  Mercedes              1m22.892s  + 1.131s   89
    6.  Nick Heidfeld       Renault               1m23.541s  + 1.780s   32
    7.  Heikki Kovalainen   Lotus-Renault         1m23.990s  + 2.229s   40
    8.  Vitaly Petrov       Renault               1m24.233s  + 2.472s   24
    9.  Adrian Sutil        Force India-Mercedes  1m24.334s  + 2.573s   108
    10.  Jaime Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari    1m24.779s  + 3.018s   107
    11.  Jerome D'Ambrosio   Virgin-Cosworth       1m27.336s  + 5.575s   96
    12.  Jarno Trulli        Lotus-Renault         1m34.485s  + 12.724s  6
    

    Niespodzianką można spokojnie nazwać to, że najlepszy czas tego dnia należy do Sergio Perez'a, Meksykanina debiutującego w F1 i dysponującego, chyba, autem ze środka stawki. Po raz kolejny Red Bull i Ferrari udowadnia, że jest szybkie oraz dysponuje niezawodnym bolidem. Niestety, tego samego nie można powiedzieć o żadnym z LOTUSów. Kierowcy Lotus-Renault razem przejechali jedynie 56 okrążeń, a kierowcy Team Lotus przejechali ich 10 mniej. Reszta zespołów radziła sobie znacznie lepiej, nie mając wielkich problemów technicznych.

    11 marca:

    Pos  Driver              Team/Car              Time       Gap       Laps
    1.  Michael Schumacher  Mercedes              1m21.268s            67
    2.  Fernando Alonso     Ferrari               1m21.614s  + 0.346s  141
    3.  Nico Rosberg        Mercedes              1m21.788s  + 0.520s  22
    4.  Nick Heidfeld       Renault               1m22.073s  + 0.805s  67
    5.  Rubens Barrichello  Williams-Cosworth     1m22.233s  + 0.965s  89
    6.  Kamui Kobayashi     Sauber-Ferrari        1m22.315s  + 1.047s  98
    7.  Jaime Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari    1m22.675s  + 1.407s  72
    8.  Sebastian Vettel    Red Bull-Renault      1m22.933s  + 1.665s  64
    9.  Heikki Kovalainen   Lotus-Renault         1m23.437s  + 2.169s  138
    10.  Paul di Resta       Force India-Mercedes  1m23.653s  + 2.385s  42
    11.  Adrian Sutil        Force India-Mercedes  1m23.921s  + 2.653s  26
    12.  Pastor Maldonado    Williams-Cosworth     1m24.108s  + 2.840s  11
    13.  Jenson Button       McLaren-Mercedes      1m25.837s  + 4.569s  57
    14.  Jerome D'Ambrosio   Virgin-Cosworth       1m27.375s  + 6.107s  46
    

    Kolejnym zaskoczeniem może być piątkowa forma ekipy Mercedes GP. W ich bolidach zostały w końcu zamontowane wszystkie ulepszenia przywiezione na ostatnie dni testów. Jak widać po postępie w czasach jakie zrobili od poprzednich Barcelońskich testów, ulepszenia te były strzałem w dziesiątkę. Schumacher ustanowił rekord tegorocznych testów na torze Catalunya i tym samym znalazł się u samej góry tabeli z najlepszymi czasami dnia. Nico Rosberg również pokazał potencjał swojego nowego bolidu, przejeżdżając okrążenie w czasie 1:21:788, który dał mu trzecie miejsce tego dnia. Ferrari po raz kolejny już pokazało jak szybki i niezawodny jest ich nowy bolid. Fernando Alonso stracił do Schumiego trochę ponad 0,3 sekundy, a do tego przejechał aż 141 okrążeń jednego dnia. Zbliżoną bardzo ilość okrążeń, bo tylko 3 mniej, przejechał Heikki Kovalainen w swoim Lotusie. Zaskakująca to informacja, ponieważ dzień wcześniej zespół borykał się z bardzo dużymi problemami natury technicznej. Najwidoczniej zrobili wszystko, żeby nadrobić chociaż trochę tego co stracili w czwartek. Kamui Kobayashi nie dorównał swojemu koledze z zespołu i nie udało mu się przejechać tak szybkiego kółka jak Perez, mimo to, przejechał blisko 100 okrążeń i mimo, że stracił aż sekundę do rezultatu Schumachera, uplasował się tego dnia na miejscu szóstym tracąc do Williamsa i Lotus-Renault (czyli potencjalnych rywali) zaledwie ułamki sekundy. Tego dnia, Red Bull nie pokazał nic ciekawego, uzyskując dopiero 8 czas i przemierzając "zaledwie" 64 okrążenia (większość równym tempem wyścigowym), z tym, że Red Bull już nic nie musiał pokazywać i udowadniać. Dla nich był to ostatni dzień testów i najwidoczniej więcej danych nie było im potrzebnych. Oprócz Red Bull'a, w piątek przedsezonowe testy zakończyły również: Lotus-Renault, Sauber, Torro Rosso, Team Lotus, Force India oraz Virgin.

    12 marca:

    Pos  Driver              Team/Car              Time       Gap       Laps
    1.  Nico Rosberg        Mercedes              1m43.814s            35
    2.  Pastor Maldonado    Williams-Cosworth     1m44.333s  + 0.519s  23
    3.  Lewis Hamilton       McLaren-Mercedes     1m44.560s  + 0.746s  33
    4.  Fernando Alonso     Ferrari               --------             5
    5.  Michael Schumacher  Mercedes              --------             5
    

    Ostatni dzień testów w Barcelonie był bardzo mokry i nie działo się za wiele. Wzięły w nim udział jedynie: Ferrari, Mercedes, McLaren i Williams. Przez cały dzień, od samego rana do wieczora padał deszcz. Alonso i Schumacher nawet nie starali się przejechać szybszego okrążenia w tych warunkach i każdy z nich przejechał jedynie 5 kółek instalacyjnych. Rosberg, Maldonado i Hamilton spróbowali pod koniec sesji pojechać tyle kółek ile się dało. Oczywiście ze względu na warunki jakie panowały, te wyniki mają się nijak do tych z dni poprzednich. Jednak testujące w tym dniu ekipy zdobyły ważne dane odnośnie pełnych deszczowych opon i mają tę przewagę nad resztą ekip, bo wiedzą jak one się sprawują w rzeczywistości, ponieważ z tego co pamiętam nie było podczas tegorocznych testów aż takiego deszczu by używać pełnych deszczówek.

    Już za dwa tygodnie dowiemy się jak tak naprawdę rezultaty z testów mają się do rzeczywistej formy zespołów.

    Autor: Karol Mroczkowski

    Łródła: www.f1.com; www.f1-direct.com; www.planetf1.com

    0


    User Feedback

    There are no reviews to display.