McMichael 0 Report post Posted February 15, 2019 Witam, po przywitaniu się na forum, przyszedł czas, aby zadać pytanie, które mnie nurtuje. Od razu zaznaczę, że F7 jeżdżę zaledwie od listopada, a wcześniejszą forzą jaką miałem była 4ka, także chwile urlopu z grą miałem. Pytanie jakie chciałem zadać to to czy np doświadczony gracz będzie mógł wykręcić równie dobry czas na torze przy włączonych asystach np tylko ABS wł i kontrola przyczepności ON, reszta off, czy owy gracz bezapelacyjnie wykręci lepszy czas bez asyst. Pytanie to mnie nurtuje, ponieważ włączone asysty nie zawsze mam wrażenie pomagają. Dlatego mam nadzieję, że mi pomożecie. Czyli jeszcze raz, doświadczony gracz czy jest w stanie zrobić taki sam czas mając włączone niektore asysty, czy bez asysty będzie szybszy. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź Share this post Link to post Share on other sites
UMP Hornet 24 Report post Posted February 16, 2019 Nie ma szans żeby z włączonymi asystami być szybszym od wyłączonych. jedynie TCS pomaga ale tylko w jednorazowych przypadkach. najlepiej grać bez żadnych asyst, nawet jazda ze skrzynią z manualnym sprzęgłem jest szybsza niż manualna skrzynia z automatycznym sprzeglem Share this post Link to post Share on other sites
FTP Goliath 11 Report post Posted February 16, 2019 ABS - nie robi w zasadzie większej różnicy, ale lepiej nauczyć się jeździć bez niego TCS - czasami jest wręcz konieczny, ale to sporadyczne przypadki STM - to spowalniacz Sterowanie zwykłe jest wolniejsze od symulacji zwłaszcza gdybyś chciał zaatakować TOP 1 rankingu. Na symulacji można wykonywać ciaśniejsze skręty Skrzynia biegów manualna ze sprzęgłem w większości samochodów jest o wiele szybsza od manualnej bez sprzęgła. Od klasy E do A w każdym samochodzie, wyżej już jest różnie. Np. bolid F1 sam w sobie ma tak szybką skrzynię, że używaniem sprzęgła jej nie przyśpieszysz Ustawienie sterowania i/lub hamowania na opcję "z asystą" to stara ogromnych ilości czasowych. To tak w dużym skrócie Share this post Link to post Share on other sites
McMichael 0 Report post Posted February 17, 2019 Tcs to jest linia sugerowana czy kontrola trakcji? Share this post Link to post Share on other sites
FTP Goliath 11 Report post Posted February 17, 2019 TCS - kontrola trakcji, STM - kontrola stabilności Share this post Link to post Share on other sites
McMichael 0 Report post Posted March 3, 2019 Drodzy koledzy, laik znowu ma pytanie :) Generalnie zaczynam zabawę z fm7 już bardziej tak "na poważnie" i uczę się jazdy z wyłączonym ABS, bo zauważyłem iż tylko tak poprawię swoje wyniki. No, ale mam problem z tym ABS'em ponieważ jest niesamowicie czuły. I tu pojawia się pytanie czy są jakieś neutralne ustawienia tych abeesów? W grze widzę, że jakieś są, ale póki co nie widzę zbytnio różnic bawiąc się nimi, chociaż przyznam, że jeszcze nie kombinowałem z tym zbyt długo. Dodam jeszcze, że lubię oglądać na YT np takiego Super Gt albo JSR Devon i to dzięki ich materiałom w ogóle zrozumiałem, że jeżeli chcę grać w ligach to muszę opanować ten cholerny ABS. Przykładowo taki Devon gra z włączoną linią sugerowaną - tylko hamowanie, czyli tak jak ja. I do tej pory jak grałem z włączonym abs to ten sam zakręt Devon pokonuje na hamulcu dopiero w połowie czerwonej linii, ja natomiast, próbując wejść w ten sam zakręt i zahamować w tym samym momencie, wypadałem z trasy i absolutnie nie dało się tego wyratować. Dajcie znać jak to jest, bo nie wiem czy muszę się uczyć z tak czułymi ustawieniami hamulców czy coś da się z tym zrobić tak, abym mógł to łatwiej ogarnąć. Pozdrawiam ! Share this post Link to post Share on other sites
LukaszRei 0 Report post Posted March 3, 2019 (edited) Jeśli dobrze zrozumiałem, to masz ustawioną duża martwa strefę na hamulcu i dlatego ciężko go wyczuć. Musisz pobawić się ustawieniami, jeśli dobrze pamiętam, to do każdego parametru jest objaśnienie. To są moje ustawienia pada, może trochę pomogą. Edited March 3, 2019 by LukaszRei Share this post Link to post Share on other sites
FTP Goliath 11 Report post Posted March 3, 2019 41 minut temu, McMichael napisał: I do tej pory jak grałem z włączonym abs to ten sam zakręt Devon pokonuje na hamulcu dopiero w połowie czerwonej linii, ja natomiast, próbując wejść w ten sam zakręt i zahamować w tym samym momencie, wypadałem z trasy i absolutnie nie dało się tego wyratować. Dajcie znać jak to jest, bo nie wiem czy muszę się uczyć z tak czułymi ustawieniami hamulców czy coś da się z tym zrobić tak, abym mógł to łatwiej ogarnąć. Pozdrawiam ! To doświadczenie + nabyte umiejętności. Zawsze na początku się wydaje, że inni używają jakichś sztuczek, ale zapewniam Cię, że to umiejętności. Z nabitymi kilometrami przyjdą umiejętności Share this post Link to post Share on other sites
McMichael 0 Report post Posted March 3, 2019 Bardzo dziekuje za odpowiedzi tak wiec włączam fm7 i zapieprzam Share this post Link to post Share on other sites
Pelczi 0 Report post Posted November 19, 2020 Temat ciekawy, myślę że można o tym napisać jakiś poradnik dla początkujących. Share this post Link to post Share on other sites