Regulamin ligowy - wszystkie eventy online
0

1 post w tym temacie

JRKdIeq.png

Niniejszy regulamin przedstawia ogólne postanowienia i zasady funkcjonowania wszystkich organizowanych eventów przez Forza Motorsport Polska. Szczegółowe informacje oraz zasady funkcjonowania poszczególnych eventów będą podane w działach odnoszących się do tych wydarzeń.


1. Postanowienia ogólne:

- regulamin uzupełniający ligi - będzie podany w temacie "Regulamin uzupełniający" w dziale danej ligi
- terminarz - będzie podany w temacie "Terminarz" w dziale danego eventu
- nagrody - będą podane w temacie "Nagrody" w dziale danego eventu

Pozostałe ustalenia, które nie są zawarte w regulaminie ogólnym będą podawane w odpowiednich tematach w dziale ligi.


2. Licencje - wszyscy kierowcy biorący udział w zawodach pod szyldem PMC muszą posiadać licencję na start. Licencja zostaje przyznana każdemu zawodnikowi który zapisze się do ligi PMC i ma roczny okres ważności. Zespół sędziów przyznaje zawodnikom licencję AM lub PRO w zależności od dotychczasowych wyników zawodnika i jego umiejętności. Licencje przyznawane są na rok, co oznacza, że bez zgody zawodnika nie można mu zmienić dotychczasowej licencji.

Zawodnicy posiadający licencję PRO punktują tylko w klasyfikacji generalnej mistrzostw. W przypadku dwóch klas samochodów zawodnicy mogą startować w najszybszej z nich.
Zawodnicy posiadający licencję AM punktują w klasyfikacji generalnej oraz klasyfikacji AM. W przypadku dwóch klas samochodów kierowcy z licencją AM chcący punktować w klasyfikacji AM muszą startować samochodem z wolniejszej klasy. Start samochodem z mocniejszej klasy umożliwia punktowanie tylko w klasyfikacji generalnej.

Kierowca który zbyt często wykazuje się niebezpiecznymi zachowaniami na torze może zostać ukarany cofnięciem licencji na określoną liczbę wyścigów lub do końca sezonu.

3. Teamy - każda grupa użytkowników może założyć swój własny team. Musi on składać się z maksymalnie z trzech zawodników. Teamy nie są wymagane, więc można startować solo. Dla teamów będzie stworzona oddzielna klasyfikacja punktowa łączący zawodników z licencją AM i PRO. Każdy team musi być zarejestrowany w odpowiednim dziale danej ligi. Rejestracja przebiega poprzez podanie nazwy teamu oraz jego skład. Po akceptacji nazwa teamu będzie widniała w spisie zarejestrowanych teamów. Zmienić team można tylko przed rozpoczęciem nowego sezonu.


4. Punktacja jeśli nie zostanie podana inna w dziale eventu, to obowiązuje poniższa.

I. Punktacja klasyfikacji generalnej:
1.Miejsce - 150pkt
2.Miejsce - 138pkt
3.Miejsce - 129pkt
4.Miejsce - 120pkt
5.Miejsce - 111pkt
6.Miejsce - 102pkt
7.Miejsce - 96pkt
8.Miejsce - 90pkt
9.Miejsce - 84pkt
10.Miejsce - 78pkt
11.Miejsce - 72pkt
12.Miejsce - 69pkt
13.Miejsce - 66pkt
14.Miejsce - 63pkt
15.Miejsce - 60pkt
16.Miejsce - 57pkt
17.Miejsce - 54pkt
18.Miejsce - 51pkt
19.Miejsce - 48pkt
20.Miejsce - 45pkt
21.Miejsce - 42pkt
22.Miejsce - 39pkt
23.Miejsce - 36pkt
24.Miejsce - 33pkt
25.Miejsce - 30pkt
26.Miejsce - 27pkt
27.Miejsce - 24pkt
28.Miejsce - 21pkt
29.Miejsce - 18pkt
30.Miejsce - 15pkt
31.Miejsce - 14pkt
32.Miejsce - 13pkt
33.Miejsce - 12pkt
34.Miejsce - 11pkt
35.Miejsce - 10pkt
36.Miejsce - 9pkt
37.Miejsce - 8pkt
38.Miejsce - 7pkt
39.Miejsce - 6pkt
40.Miejsce - 5pkt
41.Miejsce - 4pkt
42.Miejsce - 3pkt
43.Miejsce - 2pkt
44.Miejsce - 1pkt

II. Punktacja zawodników z licencją AM
1.Miejsce - 25pkt
2.Miejsce - 22pkt
3.Miejsce - 19pkt
4.Miejsce - 17pkt
5.Miejsce - 16pkt
6.Miejsce - 15pkt
7.Miejsce - 14pkt
8.Miejsce - 13pkt
9.Miejsce - 12pkt
10.Miejsce - 11pkt
11.Miejsce - 10pkt
12.Miejsce - 9pkt
13.Miejsce - 8pkt
14.Miejsce - 7pkt
15.Miejsce - 6pkt
16.Miejsce - 5pkt
17.Miejsce - 4pkt
18.Miejsce - 3pkt
19.Miejsce - 2pkt
20.Miejsce - 1pkt

III. Punktacja teamowa (jedna niezależnie od licencji zawodników):
suma punktów indywidualnych dwóch najlepszych wyników w wyścigu członków danego teamu.


5. Kolizje/Wypadki: każdy wypadek podczas wyścigu będzie weryfikowany przez sędziów (Danteze oraz wyznaczone osoby). Osoba która spowodowała wypadek zostanie ukarana ujemnymi punktami do klasyfikacji generalnej lub dyskwalifikacją z wyścigu. Jeżeli w wypadku weźmie udział więcej niż 2 zawodników główny sędzia wyścigu (podany przed wyścigiem) może zadecydować o Safety Car.

O wjeździe Safety Car (samochodu bezpieczeństwa) na tor decyduje sędzia wyścigu - podawany przed jego rozpoczęciem. SC może wjechać gdy dojdzie do wypadku między minimum dwoma lub większej ilości kierowców. Przy czym, w trakcie kolizji dwóch kierowców safety car nie ma obowiązku wyjechać na tor. Podczas wypadku w którym jeden z kierowców swoim samochodem stoi na torze i nie jest w stanie przesunąć samochodu, safety car musi wyjechać na tor, wówczas jego zadaniem będzie również oczyszczenie toru. W trakcie incydentów nie ujętych wyżej, o wszystkim decyduje sędzia.

Po ogłoszeniu SC jest absolutny zakaz wyprzedzania przez zawodników którzy nie zostali uszkodzeni podczas incydentu. Zawodnicy których samochody zostały uszkodzone mają prawo wyprzedzić całą stawkę w celu zjechania do boksu. Po wyjeździe z boksu wracają na koniec stawki w kolejności w jakiej wyjechali z boksu.
Start wyścigu następuje po zjeździe Safety Cara do boksu, jednakże wyprzedzać można dopiero po minięciu linii start-meta.

W wyścigach gdzie jest wirtualny Safety Car, jego rolę przejmuje zawodnik który aktualnie zajmuje 1. pozycję.

Rodzaj Safety Cara jest podany w "Regulaminie Uzupełniającym" konkretnej ligi.


Lista sędziów:

- Danteze
- Adi 1994
- pasu pl
- DTRaven
- risto giesche

 

Powyższa grupa sędziów może się zmieniać w zależności od eventu. Aktualnej listy proszę szukać w dziale danego eventu.

6. Pit Stop: w każdym wyścigu obowiązuje przymus odbycia przynajmniej jednego Pit Stopu (dokładna ilość będzie podana w terminarzu). Nie zjechanie do Pit Stopu będzie karane dyskwalifikacją zawodnika. Może zostać on odbyty na dowolnym okrążeniu poza ostatnim. Pit Stop wykonany podczas trwania Safety Car nie jest brany po uwagę.


7. Zasady ustalania warunków pogodowych na trasach gdzie występuje wariant wyścigu w deszczu:

Pogoda na dzień wyścigu - przy ustalaniu pogody (deszcz/słońce) bierzemy pod uwagę dzień wyścigowy (poniedziałek), jeśli opady w tym dniu będą wynosiły 2mm na metr sześcienny lub więcej, to jedziemy w deszczu. Pogoda na dzień wyścigowy będzie podawana zawsze w czwartki około 22:00. Pogoda sprawdzana na stronie www.accuweather.com.

Pogoda na kwalifikacje - będzie ustalana we wtorek około godziny 20:00 i brane pod uwagę będą dwa dni weekendu, aby jechać w deszczu to musi padać w niedzielę lub oba dni weekendu. Jeśli padać będzie tylko w sobotę, to aby jechać w deszczu, opady muszą wynosić ponad 5mm na metr sześcienny.


8. Obowiązują zasady i przepisy CRC.

Można je znaleźć pod poniższym linkiem:
http://forzamotorsport.pl/topic/2320-przepisy-i-zasady-crc/

Jednymi z jej ważniejszych zasad są w skrócie:
- zasada pojedynczej zmiany kierunku; jeżeli ktoś Cię wyprzedza masz prawo raz zmienić pas ruchu, np z prawej na lewą bądź odwrotnie, nie masz prawa go BLOKOWAĆ.
- uderzasz z tyłu, jesteś winny.
- wyprzedzasz w zakręcie doprowadzając do wypadku, jesteś winny.
- każdy z kierowców ma obowiązek zachowywać się kulturalnie podczas konieczności rozmowy przez mikrofon i ograniczyć tą czynność do niezbędnego minimum.


9. Jeśli któryś z zawodniku zostanie rozłączony z wyścigu po przejechaniu 80% dystansu, otrzymuje punkty jak za miejsce, które miał przed rozłączeniem. W przypadku naginania przepisów i umyślnego rozłączeni aby zachować swoją pozycję, osoba zostanie za to ukarana. Wszystkie przypadki rozłączeń będą badane osobno poprzez obejrzenie powtórki i sprawdzeniu w jakiej sytuacji doszło do rozłączenia. Kierowca który nie mógł dołączyć do lobby lub została rozłączona z wyścigu na jego początku lub w trakcie (do 80% przejechanej trasy) otrzymuje punkty jak za ostatnie miejsce w wyścigu.


10. Każdy uczestnik ligi może przygotować własne malowanie samochodu. Organizatorzy w przypadku stwierdzenia, że projekt malowania jest obraźliwy lub zawiera treści ogólnie zakazane, mogą podjąć decyzję o niedopuszczeniu samochodu do wyścigu.


11. Dane osobowe:

- Uczestnik, poprzez zgłoszenie udziału w Konkursie, wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w formie Gamertaga. Administratorem danych osobowych uczestników, przetwarzanych w związku z Konkursem są organizatorzy. Dane osobowe zawarte w zgłoszeniu przetwarzane są wyłącznie w zakresie niezbędnym dla organizacji Konkursu, w tym ogłaszania jego wyników, zgodnie z przepisami prawa polskiego w szczególności zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 1997r, Nr 133 poz. 883, tekst jednolity Dz.U. 2002 r. Nr 101, poz. 926 z zm.). Uczestnik ma prawo wglądu do dotyczących go danych oraz prawo ich poprawiania.

- Uczestnik zobowiązuje się podać w formularzu zgłoszeniowym prawdziwe dane osobowe. Podanie nieprawdziwych danych osobowych jest jednoznaczne z wykluczeniem z ligi.

- Uczestnik wyraża zgodę na rozpowszechnianie jego Gamertaga w związku z przeprowadzaniem ligi oraz w związku z ogłaszaniem jego wyników i rozpowszechnianiem tych wyników w mediach w szczególności w prasie, radiu, telewizji, sieci Internet.

- Uczestnik wyraża zgodę na rozpowszechnianie jego wizerunku w związku przeprowadzaniem ligi lub w związku z ogłaszaniem wyników turnieju w mediach w szczególności w prasie, radiu, telewizji, sieci Internet oraz za pomocą druku, w tym druku wielkoformatowego.

- Uczestnik poprzez wypełnienie formularza wyraża zgodę na treść regulaminu.


12. Dane kontaktowe:

- Marcin Piekarz [gamertag: Danteze] - Community Manager serwisu Forza Motorsport Polska - adres mailowy: marcin.piekarz@forzamotorsport.pl
- Szymon Wajerowski [gamertag: FMPL Szymon] - Administrator serwisu Forza Motorsport Polska - adres mailowy: szymon.wajerowski@forzamotorsport.pl

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
0

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.