Regulamin
0

1 odpowiedź w tym temacie

ptcclogo.jpg

Serwis Forza Motorsport Polska należący do Marcina Piekarza i Szymona Wajerowskiego ogłasza turniej pod nazwą „Polish Touring Car Championship”podzieloną na dwie mniejsze ligi i nazwach "Premiership" i "Championship".

1. Postanowienia ogólne:

- Przynależność do poszczególnych lig będzie zależała od uzyskanego czasu w kwalifikacjach ligowych, które odbędą się tylko raz w terminie od 5 do 11 maja 2012 roku. Każda osoba, która będzie chciała zapisać się do turnieju po kwalifikacjach ligowych rozpocznie zawody od ligi Championship lub w przypadku braku miejść w nowo stworzonej lidze Conference.

- Turniej będzie obejmował wiele sezonów i będzie można awansować między ligami jak i zostać zdegradowanym do niższej ligi.

- Podczas sezonu może zostać rozegrany Puchar Ligi w systemie drabinkowym z losowymi parami uczestników. Pojedynek między uczestnikami będzie toczony rundach, zwycięży osoba która pierwsza wygra dwie rundy.

- Awanse i spadki między ligami: awans z ligi Championship do Premiership otrzymają dwie pierwsze osoby, a trzecia zostanie wyłoniona poprzez rozegranie barażu między miejscami 3 i 4 (duel jak w Pucharze Ligi). Co za tym idzie z ligi Premiership spadają dwa ostatnie miejsca czyli 15 i 16. Kolejna osoba, która spadnie do ligi niżej będzie wyłoniona w barażu między miejscem 13 i 14 (duel jak w Pucharze Ligi). Analogicznie będą wyglądały spadki i awanse między ligami Championship i Conference (o ile zostanie stworzona). Osoby które wygrają swoje ligi będą uważane za mistrzów w swoich ligach ale tylko osoba która wygra Premiership będzie uważana za mistrza Polskiej Społeczności FM.

- Całą struktura lig jest tak skonstruowana aby zapewnić ich ciągłość, kolejne sezony będą organizowane z innymi samochodami oraz trasami aby urozmaicić ligi.

2. Wyścigi w ligach będą się odbywały co weekend w niedzielę o godzinie 20:00. Kwalifikacje odbędą się tego samego dnia o godzinie 19:30.

3. Każdy wyścig obejmowała będzie określoną liczbę okrążeń na poszczególnych torach. Do wyścigu dopuszczone będą jedynie samochody:

a. Subaru Impreza 04

Silnik:

wyścigowy filtr powietrza / wyścigowy układ paliwowy / uliczny układ zapłonowy / uliczne zawory / wyścigowa modyfikacja pojemności / sportowa turbosprężarka / uliczne koło zamachowe

Układ jezdny i kierowniczy:

​wszystko co najlepsze / oprócz klatki której nie kupować

Układ napędowy:

Wyścigowe sprzęgło / seryjna przekładnia / wyścigowy układ przeniesienia napędu/ wyścigowy mechanizm różnicowy

Opony i Felgi:

Wyścigowe opony / max szerokość opon przód i tył / Felgi TSW trackstar4 /seryjny rozmiar felg/

Spojlery:

wyścigowe spojlery Forza przód i tył / maska uliczna Seibon

b. Mitsubishi Lancer Evo 9

Silnik:

sportowy układ paliwowy/ wyścigowy układ zapłonowy / wyścigowy wydech / uliczne wałki rozrządu / wyścigowe zawory / sportowa modyfikacja pojemności / uliczne koło zamachowe

Układ jezdny i kierowniczy :

wszystko co najlepsze oprócz klatki której nie kupować

Układ napędowy:

sportowa przekładnia / wyścigowy układ przeniesienia napędu / wyścigowy mechanizm różnicowy

Opony i Felgi:

wyścigowe opony / max szerokość przód i tył / rozmiar felg seryjny / felga Advan RGII

Spojlery:

wyścigowe spojlery Forza przód i tył / tylny zderzak Varis

4. Teamy - każda grypa użytkowników może założyć swój własny team. Musi ona składać się z minimum dwóch osób a maksymalnie z trzech. Team musi posiadać jednego lidera. Teamy nie są wymagane więc można startować solo. Dla teamów będzie stworzona oddzielna klasyfikacja punktowa. Każdy team powinien mieć dopasowane własne malowanie oraz musi być zarejestrowany. Rejestracja przebiega poprzez podanie nazwy teamu, jego składu oraz nicka lidera organizatorom turnieju. Po akceptacji nazwa teamu będzie widniała w spisie zarejestrowanych teamów. Zmienić team można tylko przed rozpoczęciem nowego sezonu.

5. Punktacje.

I. Punktacja indywidualna dla lig Premiership, Championship i Conference:

1.Miejsce - 25pkt

2.Miejsce - 22pkt

3.Miejsce - 19pkt

4.Miejsce - 16pkt

5.Miejsce - 14pkt

6.Miejsce - 12pkt

7.Miejsce - 10pkt

8.Miejsce - 9pkt

9.Miejsce - 8pkt

10.Miejsce - 7pkt

11.Miejsce - 6pkt

12.Miejsce - 5pkt

13.Miejsce - 4pkt

14.Miejsce - 3pkt

15.Miejsce - 2pkt

16.Miejsce - 1pkt

II. Punktacja klubowa (jedna dla obu lig):

a) Premiership - suma punktów indywidualnych wszystkich członków danego klubu.

b) Championship - suma punktów indywidualnych wszystkich członków danego klubu podzielona przez dwa.

c) Conference - suma punktów indywidualnych wszystkich członków danego klubu podzielona przez trzy.

III. Punktacja konstruktorska (jedna dla obu lig):

a) Premiership - suma punktów indywidualnych wywalczonych konkretnym modelem samochodu podzielona na ilość samochodów danego modelu w lidze.

b) Championship - suma punktów indywidualnych wywalczonych konkretnym modelem samochodu podzielona przez dwa oraz podzielona na ilość samochodów danego modelu w lidze.

c) Conference - suma punktów indywidualnych wywalczonych konkretnym modelem samochodu podzielona przez trzy oraz podzielona na ilość samochodów danego modelu w lidze.

IV. Punktacja teamowa (jedna dla obu lig):

a) Premiership - suma punktów indywidualnych wszystkich członków danego teamu.

b) Championship - suma punktów indywidualnych wszystkich członków danego teamu podzielona przez dwa.

c) Conference - suma punktów indywidualnych wszystkich członków danego teamu podzielona przez trzy.

6. Kolejność zawodników na starcie wyścigu będzie ustalona na podstawie kwalifikacji poprzedzających wyścig. Będą one polegały na przejeździe dwóch kółek pomiarowych na trasie weekendu ligowego. Przejazd odbywa się przy obecności sędziów w skład których wchodzi Danteze, kamil7199 oraz TomKatto lub wyznaczona przez nich osoba. W razie potrzeby kwalifikacje będą podzielone na dwa lobby. Kwalifikacje dla poszczególnych lig będą odbywały się osobno ale w tym samym czasie.

7. Kwalifikacje będą przebiegały w każdą niedzielę, tuż przed wyścigiem. Uczestnik, który nie weźmie udziału w kwalifikacjach przystąpi do wyścigu na końcu stawki. Zwycięzca kwalifikacji otrzyma dodatkowe 3 punkty do klasyfikacji, drugi i trzeci najlepszy czas odpowiednio 2 i 1 pkt.

8. Ustawienia wyścigów:

I. Liga Premiership:

Autobrake - wyłączone,

Typ uszkodzeń - ograniczony,

Skrzynia biegów i ABS - dowolnie,

TCS, STM - wyłączone,

Linia pomocnicza - wyłączona,

Czas do końca wyścigu - 10 minut.

II. Liga Championship i Conference:

Autobrake - wyłączone,

Typ uszkodzeń - ograniczony,

Skrzynia biegów i ABS - dowolnie,

TCS, STM - dowolnie,

Linia pomocnicza - tylko na zakrętach,

Czas do końca wyścigu - 10 minut.

9. Kolizje/Wypadki: Gdy dojdzie do wypadku podczas wyścigu, zawodnik którzy wypadek spowodował otrzyma karę w postaci ujemnych punktów lub nawet dyskwalifikacji. Oceną sytuacji oraz nakładaniem kar zajmą się sędziowie w skład których wejdzie Danteze, kamil7199, PRD POPEK i TomKatto. W przypadku wypadku w którym weźmie udział znaczna część uczestników nastąpi neutralizacja i dwa kołka z "wirtualnym safety carem" podczas których można będzie skorzystać z naprawy w pit stopach (pit stop podczas neutralizacji nie jest zaliczany do obowiązkowego pit stopu odbytego w wyścigu). W tym czasie nikt nie ma prawa wyprzedzać. Pierwszy zawodnik odgrywa role safety cara przez dwa okrążenia w czasie których naprawione samochody ustawią się w kolejności które zajmowały przed wypadkiem. Safety car nie może przekroczyć 100 km/h. Wyścig ma być kontynuowany gdy pierwsze auto wykona dwa pełne okrążenia i przekroczy linie STARTU. Jeżeli do wypadku dojdzie w momencie w którym poszkodowany nie zdoła powrócić do stawki (wypadek na 14 lub 15 okrążeniu) to sprawca wypadku zostaje ukarany dyskwalifikacją. Poszkodowany kończy wyścig na miejscu przedostatnim i zdobywa 2pkt. Alternatywą dla neutralizacji będzie powtórzenie startu, które może zostać wykonane tylko raz.

10. Pit Stop: w każdym wyścigu obowiązuje przymus odbycia jednego Pit Stopu. Nie zjechanie do Pit Stopu będzie karane dyskwalifikacją zawodnika. Może zostać on odbyty na dowolnym okrążeniu poza ostatnim.

11. Obowiązuje etykieta wyścigowa,

-zasada pojedynczej zmiany kierunku; jeżeli ktoś Cię wyprzedza masz prawo raz zmienić pas ruchu, np z prawej na lewą bądź odwrotnie, nie masz prawa go BLOKOWAĆ.

- uderzasz z tyłu, jesteś winny.

- wyprzedzasz w zakręcie doprowadzając do wypadku, jesteś winny.

12. Przed każdym wyścigiem zalecane jest przejechanie jednego bądź dwóch okrążeń testowych w celu sprawdzenia płynności wyścigu i ewentualnych lagów. W przypadku kolizyjnych łącz (lagów) uniemożliwiających wyścig, mają być ustawione uszkodzenia kosmetyczne.

13. Każdy uczestnik ligi może przygotować własne malowanie samochodu. Organizatorzy w przypadku stwierdzenia, że projekt malowania jest obraźliwy lub zawiera treści ogólnie zakazane, mogą podjąć decyzję o niedopuszczeniu samochodu do wyścigu.

14. Etykietę ze swoim numerem startowym musi posiadać każdy uczestnik turnieju po każdym z boków samochodu. Wygląd etykiety jest dowolny, ale musi ona zawierać adres forzamotorsport.pl oraz nazwę PTCC. Przykładowe etykiety będą dostępne na witrynach organizatorów. Cyfry muszą być dobrze widoczne, najlepiej w kolorze zółtym. Zakres numeracji od 1 do 99.

15. Nagrody - zostaną ustalone podczas trwania sezonu.

16. Tory dla wszystkich lig oraz liczba okrążeń (w nawiasie):

21.10 - Road America - Full Circuit (17)

28.10 - Sunset Peninsula Raceway - Full Circuit (18)

04.11 - Maple Valley - Full Circuit (20)

11.11 - Alpy Berneńskie - Festival Circuit (20)

18.11 - Nurburgring Nordschleife - Full Circuit (4)

25.11 - Camino Viejo - Extreme Circuit (15)

17. Organizatorami i sponsorami lig są: bieda71, MariuszB35 PL, Danteze oraz Wh4y3r0.

18. Dane osobowe:

- Uczestnik, poprzez zgłoszenie udziału w Konkursie, wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w formie Gamertaga. Administratorem danych osobowych uczestników, przetwarzanych w związku z Konkursem są organizatorzy. Dane osobowe zawarte w zgłoszeniu przetwarzane są wyłącznie w zakresie niezbędnym dla organizacji Konkursu, w tym ogłaszania jego wyników, zgodnie z przepisami prawa polskiego w szczególności zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 1997r, Nr 133 poz. 883, tekst jednolity Dz.U. 2002 r. Nr 101, poz. 926 z zm.). Uczestnik ma prawo wglądu do dotyczących go danych oraz prawo ich poprawiania.

- Uczestnik zobowiązuje się podać w formularzu zgłoszeniowym prawdziwe dane osobowe. Podanie nieprawdziwych danych osobowych jest jednoznaczne z wykluczeniem z ligi.

- Uczestnik wyraża zgodę na rozpowszechnianie jego Gamertaga w związku z przeprowadzaniem ligi oraz w związku z ogłaszaniem jego wyników i rozpowszechnianiem tych wyników w mediach w szczególności w prasie, radiu, telewizji, sieci Internet.

- Uczestnik wyraża zgodę na rozpowszechnianie jego wizerunku w związku przeprowadzaniem ligi lub w związku z ogłaszaniem wyników turnieju w mediach w szczególności w prasie, radiu, telewizji, sieci Internet oraz za pomocą druku, w tym druku wielkoformatowego.

- Uczestnik poprzez wypełnienie formularza wyraża zgodę na treść regulaminu.

19. Dane kontaktowe:

- Marcin Piekarz - Community Manager serwisu Forza Motorsport Polska - adres mailowy: marcin.piekarz@forzamotorsport.pl

- Szymon Wajerowski - Administrator serwisu Forza Motorsport Polska - adres mailowy: szymon.wajerowski@forzamotorsport.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
0

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.