Podstawy tuningu
1 1

20 postów w tym temacie

Są to tylko moje propozycje, i resztę trzeba zrobić samemu. Każdy ma inny styl jazdy i powinien ustawiać samochód pod siebie.

1.Ważną częścią każdego tuningu jest odpowiedni dobór części.

Silnik i moc

Starajmy się montować zawsze części wyścigowe. Unikajmy połączeń typu wyścigowy wydech i sportowe zawory. Są oczywiści takie przypadki kiedy indeks na to nie pozwala i wtedy po prostu nie mamy wyjścia.

Koło zamachowe zostawiamy seryjne (chyba że brakuje nam jeden czy dwa punkty do pełnego indeksu)

Układ jezdny

Tu także montujemy wszystko co najlepsze.

Układ napędowy

-Sprzęgło pozostawiamy seryjne

-Skrzynia biegów także seryjna

-Układ przeniesienia napędu polecam montować na samym końcu gdy zostaje nam parę punktów do indeksu.

-Mechanizm różnicowy zawsze wyścigowy

Konwersja

Do trybu kariery możemy konwertować jak tylko chcemy. Do czasówek przeważnie robiby RWD.

Sprężarki

Polecam montowanie sprężarki odśrodkowej.

2.Części to połowa sukcesu. Teraz zajmiemy się ustawieniami.

Opony

Nie dobrze kiedy jest za duże jak i za małe. Proponuję zmienić w ustawieniach na jednostki amerykańskie.

-przód 29.5-31

-Tył 28-30

Skrzynia biegów

Skrzynię zostawiamy seryjną. W niektórych przypadkach zdarza się że zamontowanie skrzyni sportowej lub wyścigowej obniża indeks. Taka skrzynia pozwala na ustawienie długości biegów i dostosowanie ich do danego toru.

Geometria

-Pochylenie

-od -0.5 do -1.0

-od -0.5do -0,7

-Pochylenie przednie amortyzatora

Przy samochodach typu Lotus Exige ustawiamy 7.0. Przy samochodach nerwowych z duźą zrywnością 3.0.

Stabilizatory

Przy przednim napędzie przód mniej, tył więcej. Przy tylnim napędzie przód więcej, tył mniej.

-przód 25-30

-tył 15-25

Resorowanie

Tu polecam ustawić po równo w granicach połowy paska.

-Wysokość zawieszenia

Wysokość zależnie od toru. Należy tak dostosować aby przy pokonywaniu zakrętów samochód nie odbijał się od tarek.

Amortyzacja

-Odbicie

-przód 8.0-9.0

-tył 8.0-9.0

-Tłumienie

Tłumienie amortyzatorów polecam ustawić na minimum, przez co przy najechaniu na tarki samochód nie zostanie podbity (co często kończy się dachem).

Aerodynamika

Przy „normalnych” trasach ustawiamy docisk na maxa. Na np Road America czy Le Mans można opuscić spoilery przez co osiągniemy większą prędkość. Oczywiście kosztem przyczepności.

Hamulce

Tu polecam ustawienia:

49/90

51/120

52/130

Mechanizm różnicowy

Zwolnienie ustawiamy tak, aby przy zbijaniu biegów samochód nie wchodził w poślizg. Ja ustawiam od 10% do 30-35%

Polecam obejrzeć film, co pozwoli zrozumieć działanie dyferenciału

Przyspieszenie od 10% do 25-35%

Przykładowe:

10/10

30/30

50/20

100/30

Przy napędzie 4x4

-30/0

-60/60

-55-60%

Edytowane przez Paqito
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jaki jest powód nie korzystania z koła zamachowego? Zawsze z niego korzystałem i dlatego się zastanawiam.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli ta gra ma cokolwiek wspólnego z realizmem to lżejsze koło powinno jeszcze sprawiać, że samochód szybciej i sprawniej wkręca się na obroty... o ile oczywiście ma :) jednak ja na wszelki wypadek staram się jak najlżejsze. :(

Edytowane przez Pepe83 pl
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dlatego właśnie się zastanawiam, ponieważ pisze nawet w Forzy, że koło zamachowe polepsza reakcję samochodu na wciśnięcie gazu.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, ale kolo zabiera punkty indeksu, których czasem brakuje, aby wsadzić część która dodaje mocy, czy innych potrzebniejszych walorów, niż reakcja na wciśnięcie gazu, którą w zasadzie można wyregulować podczas tuningu.

EDIT: dobry filmik Paqito.

Edytowane przez TomKatto
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Super, poradnik. W końcu jest taki który opisuj również zakres wartości poszczególnych części.

Ale mam takie pytanie, bo jak do tej pory kupowałem konfiguracje tuningu w grze i dostaje mimo to po tyłku. Nawet jadąc takim Exige z niby topową konfiguracją to goście jadąc np golfem, datsunem, bmw itd itp odchodzą mi na prostej, że szok a na zakrętach trzymają się jak mój. Nie mam pojęcia czy na online jakoś inaczej konfigurują fury. Głównie jeżdżę w klasie A i w akcie desperacji to mam już z 25 aut z różnymi konf A i do tych najlepszych to się nawet nie umywają. Przyśpieszenia to mają masakryczne po wyjściu z zakrętu (nawet kasują moją ferrarke która ma 8,9 przyśpieszenie).

Proszę o jakieś rady.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po pierwsze trzeba wiedzieć od kogo kupować :D Często ludzie piszą że setup np top 20 a nie da się tym jechać. Po drugie umiejętności.

Po trzecie wiadomo że na prostej Lotus zostaje w tyle. Ferrari jest takie sobie :)

U mnie czy u MariuszaB35 na witrynie masz dużo setapów. Sprawdź i zobacz jaka będzie różnica od tych "topowych" które kupiłeś.

Edytowane przez Paqito
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poza tym auto samo nie pojedzie :) a trening czyni mistrza :D słaby kierowca, lub nie znający toru, jeżdżący bez sprzęgła z abs autobrake itd, nawet w exigu nie będzie wygrywał choćby z golfem, którym przeciwnik nie używa w/w wspomagaczy i dobrze zna tor.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja rozumiem, że mi brakuje jeszcze wiele umiejętności, ale czuje się zdołowany jeżeli widzę, że po wyjściu z zakrętu kasuje mnie większość kierowców, jakbym jechał furmanką. W klasie S łatwiej mi utrzymać tempo tych trochę lepszych bo to są już potwory i aż tak wielkich różnic nie mam co do wydajności aut.

Jak wrócę z pracy to na pewno pokupuje Wasze setupy i będę testował. Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, że takowe u Was są:)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie czy u MariuszaB35 na witrynie masz dużo setapów. Sprawdź i zobacz jaka będzie różnica od tych "topowych" które kupiłeś.

ja w nich nie widzę różnicy. ba, nawet porównałem Twoją BMW ze swoim setem dla tego samego auta - i spokojnie urywałem (na swoim 1-1,5 sekundy)

dlaczego?

ja nie kupuję ustawień bo nie istnieje takie coś jak set uniwersalny - auto ustawia się pod daną klasę, trasę i co najważniejsze - kierowcę

każdy z nas ma inny styl jazdy i to co dla mnie jest ok dla innego będzie słabe.

tutek tuningowy bardzo fajny - sam podobnie ustawiam auta z tym że:

dyfer na przyśpieszeniu daję ok. 50-75% w zależności od auta i mocy

na hamowaniu 0%

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pewnie że każdy tuner ustawia pod siebie i nie każdemu może te ustawienie pasować na początku, ale też nie do końca jest to prawda że nie istnieje setup uniwersalny , bo ja mam w swoim garażu kilka fur co mogę pojechać praktycznie na każdym torze szybko czy to bedzie suzuka, sebring czy cataluny na każdym z nich idzie jak szalone, i to nie tylko jest tak ze teraz siebie reklamuje bo wiele osób sobie chwali moje sety , choćby przykład z tej serii Ptcc gdzie chyba 80-90% osób jedzie na moich setupach :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no, właśnie ja śmigam tylko setami mariusza, bo są najlepsze i najlepiej mi się nimi jeździ i na prawdę każdy pojedzie jego ustawieniem :cheer: ja mam każdy setap od marusza z witryny, choć wszytko i tak jest w garażu klubowym :D mariusz, paqito ich setapy są najlepsze do jazdy :cry:

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kamil zapomniałeś o Rafale ,który też robi świetne setupy , tylko ostatnio coś mało tuninguje i nie sprzedaje na witrynie

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ale, rafała setami ciężko mi się jedzie, ale jak się uda to :cheer:

one są na pewno mega, tylko ja nie potrafię :D:cry:

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo dobry poradnik polecam, a co do moich setupów to niestety wszystkie robię pod ranking (auta jadą na granicy przyczepności). Wiadomo, że trzeba się przy takich skupiać, ale praktycznie najlepsze wyniki można nimi osiągnąć. Jeżeli zrobię autko pod łatwą jazdę, to niestety już nie potrafię zrobić takich dobrych czasów, a podwójnie setupów też mi się nie chce robić, bo to wszystko strasznie dużo czasu zajmuje. Dzięki Mariusz! Bawcie się chłopaki tuningiem, bo to fajna sprawa. Każdy może się nauczyć i kiedyś Polacy będą elitą. Ja to już można powiedzieć jestem na emeryturze FM ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam pytanie odnośnie swapu silnika widzialem na YT , że a przykład do mustanga koleś ładuje silnik z nissana. Ktoś się orientuje jak to zrobić i czy nie grozi to banem?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Banem na pewno nie grozi, mogą cię jedynie wywalić z zawodów jeżeli trzeba mieć oryginalny silnik.

Zrobić to można wchodząc do sklepu >konwersje i dalej sobie poradzisz ;-)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Dodaj nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz
1 1

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.